Pernille Elkjær Nymark

Pernille

I mit arbejde som dagplejer  bestræber jeg mig på at skabe en hverdag, som er fyldt med tryghed, omsorg, nærvær og genkendelighed.

Det er vigtigt at møde børnene hvor de er, det skaber gode rammer for børnenes udvikling og trivsel.
Jeg laver forskellige aktiviteter i dagplejen som tager udgangspunkt i læreplanstemaer. Jeg kigger på børnegruppen og ud fra den vil det give mening hvilket tema jeg arbejder med. Det kan f.eks. være de sociale kompetencer jeg arbejder med, hvor børnene lærer at vente på tur, hjælpe hinanden og trøste en kammerat m.m.

Selv om genkendelighed er en god ting, kan spontanitet også være en del af min hverdag, da jeg mærker efter hvad børnene er optaget af og tager udgangspunkt i det, i min pædagogiske praksis.

Jeg vægter et godt samarbejde højt, da det er grundlaget for at jeres barn og I, som forældre, trives i dagplejen.

pern037i@rkom.dk

Kragelundsvej 12. Kragelund, 9610 Nørager

Mandag til torsdag kl. 6.45 - 16.30
Fredag kl. 6.45 - 15.45

Har to hunde, en kat og fire heste.

Jeg bruger omgivelserne som et pædagogisk redskab i mit arbejde, da det indbyder til nysgerrighed og udfordrer børnenes motorik:
Vi tager på safari i læbæltet, mens hestene kigger med fra marken. Triller ned af højen, hvor vi kan kigge op under det store bøgetræ. Her kan vi se og høre, hvordan vinden tager fat i træets grene og blade. Jeg nyder den tætte kontakt, når vi læser, ser i bøger, synger og laver sanglege. Hver dag tager børnene også del i dagen gøremål. De hjælper til med at dække bord, bage boller, finde frugt og hjælper med at rydde op.

• Dagplejens grudkursus
  • Løfteteknik