Annette Christensen

Annette

Hos mig er barnet i fokus - og jeg synes det er fantastisk at opleve, hvordan børnenes forskelligheder skaber gode børnegrupper og gode venskaber.
Jeg oplever, at arbejdet med børn og den udvikling der sker gennem barnets første leveår, er et meningsfuldt job. Et job, hvor jeg med nærvær og oprigtig interesse og omsorg skaber trygge remmer, og ser hvad det enkelte barn har brug for.

Et godt forældresamarbejde med gensidig tillid er vigtigt for barnets trivsel i dagplejen. Den åbne, ærlige dialog giver tryghed for alle parter - og jeg er tilbænger af at vi taler om tingene og stiller spørgsmål fremfor at undres og bekymres.

I min dagpleje er der plads til alle.

anne75r2@rkom.dk

Skovlvejen 16, Ll. Binderup, 9600 Aars

Mandag til torsdag 6.30 - 16.15
Fredag 6.30 - 15.30

Jeg har høns

I min hverdag bestræber jeg mig på at give børnene en rolig hverdag uden stress. Børnene elsker at tage del i de almindelige dagligdags aktiviteter, og de er med til at rydde op, dække bord og ordne vasketøj. Det er en fornøjelse at se, hvordan børnene er stolte og vokser af opgaven.
Min have er naturligvis indhegnet og indrettet med mange flisebelagte stier, hvor børnene kan køre på scooter, cykler og løbecykler.
I haven er der små kroge, hvor der er mulighed for fordybelse, samt køkkenhave, frugttræer, frugtbuske og drivhus, som børnene får lov til at høste og smage. Der skal naturligvis også kigges til hønsene.
Vi er ude næsten hver dag, og den store sandkasse og gyngen bliver flittigt brugt. Ladcyklen bliver brugt til ture lidt længere væk, end vi kan klare på gå-ben. Indenfor er der også tid til at tegne, male, læse historier, synge, lave puslespil og fri leg.
Jeg gør meget ud af at gøre børnene parat til at starte i børnehave, og jeg øver og guider dem i at tage tøj og sko af og på.
Det er vigtigt for mig, at børnene lærer at tage hensyn til hinanden, at vente på tur og at være en god ven. De lærer at dele, tale pænt og behandle mennesker og dyr ordentligt.

• Dagplejens grundkursus
  • Førstehjælp
  • Børns udtryksformer
  • Løfteteknik