Kost

Dagplejeren har ansvaret for, at børnene bliver tilbudt sund og varieret kost, der er ernæringsmæssig rigtig, så børnene får energi til leg og læring, og dermed udvikler sig til et sundt barn i trivsel.
Morgenmad - Som udgangspunkt skal barnet have spist morgenmad hjemmefra.
Formiddagsmad – Der serveres et stk. brød og /eller frugt og grøntsager. Dertil serveres vand.
Frokost - Rugbrødsmadder som kan varieres med grød, suppe o. Lign. Der serveres mælk.
Eftermiddagsmad - Der serveres et stk. brød og /eller frugt og grøntsager. Dertil serveres vand.
Til fødselsdage/mærkedage må der serveres et lille stykke kage el.lign. og saftevand/juice.
Skal barnet have speciel kost skal forældrene selv medbringe dette (f.eks. færdige grødprodukter eller speciel mælk).
Måltidet er ikke kun at spise, det er også at lære børnene glæden ved en hyggelig og rolig spisestund. Ligesom det er vigtigt at hjælpe barnet med at blive selvhjulpen, ex. selv smøre rugbrød.