Gitte Siekmans

Gitte

Tryghed er det allervigtigste for mig. Når trygheden er der, giver det god trivsel, hvor barnet udvikler sig. For at opnå tryghed, tilbyder jeg en rolig og forudsigelig hverdag, fyldt med en masse nærvær, anerkendelse og omsorg.

• Tryghed (der er sammenhæng imellem det jeg siger og det jeg gør)
  • Autentisk (at være ægte og have hjertet med)
  • Nærværende (nærvær giver selvværd)
  • Konsistent (barnet kan stole på, at jeg er altid den samme i de samme situationer.

Jeg arbejder i børnehøjde, jeg ser/lytter/føler hver eneste dag. Jeg giver plads til forskelligheder, anerkender og er rummelig og rolig, i håb om, at vi hver dag får det bedst, mest positive og lærerige ud af dagen.

Tillid fra forældrene er det vigtigste, og jeg ved, at du sender det dyrebareste du har, over til mig, Derfor vil jeg gøre mit allerbedste for, at dit barn trives og udvikler sig. Det kan vi gøre ved at have tillid og respekt for hinanden, ved at samarbejde og have en dialog, hvor vi er åbne og ærlige.

gitt834c@rkom.dk

Håndværkervej 3, Haverslev, 9610 Nørager

Mandag til torsdag 7.00 - 16.45
Fredag 7.00 - 16.00

Jeg har hunde, der ikke er sammen med børnene

Hos mig sætter jeg en ære i at passe jeres barn, mens I er på arbejde og hos mig får barnet en masse sjove, skønne og lærerige oplevelser. Jeg bruger meget tid på at gøre børnene selvhjulpne, så de er klar til den store verden i børnehaven.
Jeg går ud med dem hver dag, dog mærker jeg efter, hvad kan det enkelte barn rumme lige netop i dag? Jeg kan tilbyde leg på en stor børnevenlig terrasse. Vi tager tit på oplevelseture, som at se på byens faciliteter, bakketoppe, skoleskov, fisk i søen, store edderkopper, finde snegle, regnorme, hoppe i vandpytter, ud og kigge på store gravemaskiner - kun fantasien sætter grænser.
Er vi inde, kan jeg tilbyde at læse i bøger, synge, danse, lave motorikbane, lave gymnastik. Børnene hjælper mig med daglige gøremål, her putter jeg igen ind, at de kan øve i mange ting for at blive selvhjulpne, så de kan kare en masse ting selv. Dette giver dem en masse selvværd og sevstændighed og det giver meget at snakke om, hvilket også styrker dem sprogligt.

• Pædagogiske læreplaner
  • Kommunkiation
  • Kost
  • Tegn til tale